სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი
სასწავლო პროექტის ავტორი
|
|||
სახელი, გვარი
|
დალილა გოგოლაძე
|
||
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
|
სენაკი
|
||
სკოლა
|
N 7 საჯარო სკოლა
|
||
პროექტისმონახაზი
|
|||
პროექტისდასახელება
|
|||
პროექტის სრული დასახელება: „ ვირუსული
დაავადებები“
|
|||
პროექტის შინაარსი
ამ თემის უკეთ გასაგებად
მოსწავლეები იკვლევენ ვირუსების ისტორიას, აგებულებას, მათ გავრცელებას , თავისებურებებს,მიკროორგანიზმების
გავლენას ადამიანის ცხოვრებაში, ვირუსულ დაავადებებს. ისინი წამოჭრილ პრობლემას
აკავშირებენ რეალურ ცხოვრებასთან.
ცდილობენ გადაწყვიტონ პრობლემები ისეთ
ვირუსულ დაავადებეთან , როგორიცაა შიდსი, ჰეპატიტი, H1N1. მოსწავლეები მუშაობენ
ჯგუფებში და წამოჭრილ საკითხებთან დაკავშირებით აყალიბებენ გადაჭრის გზებს.თითოეული
ჯგუფი იკვლევს საზოგადოების საჭიროებებს და რესურსებს, განსაზღვრავენ მოქმედების
მიმართულებას.
|
|||
საგანი/საგნები : ბიოლოგია, ისტი
|
|||
საფეხური/კლასი
|
|||
სწავლების
საფეხური, კლასი: საბაზო, VII კლასი
|
|||
პროექტის განხორციელების დრო
|
|||
მაგალითად: 3
თვე
|
|||
პროექტის საფუძვლები
|
|||
საგნობრივი სტანდარტები
|
|||
ბუნ.VII.1 მოსწავლე განარჩებვს სიცოცხლის ძირითად
ფორმებს და გამოვლინებებს.
ბუნ.VII. 4. მოსწავლე მსჯელობსსოცოცხლის განვითარების თავისებურებათა შესახებ.
|
|||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
|||
ჩემი მიზანია
მოსწავლეებმა შეისწავლონ ვირუსების თავისებურებები,მათი მნიშვნელობა
ადამიანის ჯანმრთელობისთვის, ასევე საშიში
და ნაკლებად საშიში ვირუსულ დაავადებები : ჰეპატიტი, შიდსი, H1N1, გრიპი, წითელა, ყბა-ყურა, ჩუტ-ყვავილა,რაცგანუვითარებთ მათ ამ ავადმყოფებისგან
თავდაცვის უნარს და მიღებულიცოსნის პრაქტიკაში გამოყერნებას . ასევე ეს
პროექტი მოსწავლეებს ხელს შეუწყობს ისეთი უნარების განვითარებას
როგორიცაა: ინფორმაციის მოძიების, დახარისხების, აღრიცხვის, კვლევა_- ძიების, თანამშრომლობის,
კომუნიკაციის, ჯგუფური მუშაობის, პრეზენტაციის
და მიღებული ცოდნის რეალურ ცხოვრებაში გამოყენების. მოსწავლეები შეძლებენ საკუთარი აზრის თავისუფლად გამოთქმას ,
მსჯელობას , დასაბუთებას.
|
|||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
რა გავლენა აქვთ მიკროორგანიზმებს ადამიანის ცხოვრებაში. ავლენენ, თუ არა
გავლენას მიკროორგანიზმები ადამიანის ცხოვრებაზე?
|
||
თემატური კითხვები
|
როგორ გვეხმარება ცოდნა ვირუსების შესახებ
ჩვენი ჯანმრთლობის შენარჩუნებაში
|
||
შინაარსობრივი
კითხვები
|
როგორ დავიცვათ
თავი ვირუსული დაავადებებისგან. რამდენად საშიშია ადამიანისთვის ვირუსული
დაავადებები. როგორ ხდება ვირუსის
მოდიფიცირება.
|
||
შეფასების გეგმა
|
|||
შეფასების დროის ჩარჩო(შეფასების სტრატეგიები)
|
|||
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|
პროექტის დასაწყისში
|
გონებრივ იერიშს
კითხვა- პასუხი
|
ვენის დიაგრამა
ასოციაციური რუკები
|
|
პროექტის მსვლელობისას
|
სამუშაოო გეგმა
ჯგუფური მუშაობა
პრეზენტაცია
გამოკითხვა
დისკუსია
ბლოგი
ბუკლეტი
კედლის გაზეთის გამოშვება
|
სამუშაო გეგმის შეფასების რუბრიკით
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკით
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკით
ჩანაწერების დღიურით
დისკუსიის შეფასების რუბრიკით
ბლოგის შეფასების რუბრიკით
ბუკლეტის შეფასების რუბრიკით
კედლის გაზეთის შეფასების სქემა
|
|
პროექტის დასრულების შემდეგ
|
პროექტის შეფასების სქემა
დისკუსია
|
თანაკლესელთაუკუკავსირის ფორმა
დისკუსიის შეფასების რუბრიკით
|
|
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
|||
პროექტის
დასაწყისში მოსწავლეთა წინარე ცოდნის
შესამოწმებლად გამოვიყენებ კითხვა -პასუხს ამისთვის გამოვიყენებ გონებრივ იერიშს,
ასოციაციურ რუკებს. ამის შემდეგ
დავურიგებ მოსწავლეებს სქემებს: ვიცი, ვისწავლე, მინდა ვიცოდე. როდესაც
მოსწავკლეებს დავყოფ ჯგუფებად შევაფასებ მათ ჯგუფური მუშაობის შეფასების
რუბრიკით, შევიმუშავებ სამოქმედო გეგმას, რომელსაც შევაფასებ სამოქმედო გეგმის
შეფასების რუბრიკით.
პრეზენტაციის მომზადებისას შევაფასებ
პრეზენტაციას პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკით
გამოკითხვას
შევაფასებ ჩანაწერების დღიურით,
დისკუსიას დისკუსიის შეფასების რუბრიკით . პრეზენტაციის დასრულებამდე მოხდება
მოსწავლეთა ურთიერთშეფასება და თვითშეფასება. პროექტის დასასრულს პროექტის
შეფასებლად
გამოვიყენებ პროექტის შეფასების სქემას.
|
|||
სხვა საკითხები
|
|||
წინარეცოდნა
|
|||
მოსწავლეებმა
იციან ვირუსების მნიშვნელობა ადამიანის
ჯანმრთელობისთვის, მათ აქვთ
ინტერნეტიდან ინფორმაციის
მოძიების, დახარისხების, კვლევე- ძიების
, პრეზენტაციის, ჯგუფური მუშაობის, აღწერის , კომინიკაციის,მონაცემათა
ინტერპრეტაციის უნარი
|
|||
სასწავლო პროცედურები
|
|||
პროექტის
დაწყებამდე მოსწავლეების მოტივაციის
ამაღლების მიზნით გავმართავ დისკუსიას,თუ რა იციან მოსწავლეებმა
ვირუსულ დაავადებებზე.მოსწავლეები
გონებრივი იერიშის მეთოდით დაასახელებენ სხვადასხვა დაავადებებს . შემდეგ შესაძლებელია თემის გარშემო რამდენიმე
საინტერესო შეკითხვების ჩამოწერა მგ. რა არის ვირუსი? როგორია ვირუსის აღმოჩენის
ისტორია, როგორია ვირუსის აგებულება? როგორ ზემოქმედებენ ვირუსები ადამიაბნის ჯანმრთელობაზე. რა გავლენა აქვთ
მიკროორგანიზმებს ადამიანისცხოვრებაზე? როგორ ხდება ვირუსების მოდიფიცირება?
დავალებები
წარადგინონ ასოციაციური რიკის საშუალებით.
ჩავატარებ მინი ლექციას თემაზე„ვირუსული დაავადებები“, რომ მოსწავლეებმა უფრო დეტალურად
შეისწავლონ ეს თემა, ვაჩვენებ სლაიდ- შოუს. ვიზუალური მასალა უფრო ღრმად
ჩაიბეჭდება მოსწავლეთ მეხსიერებაში. ამის შემდეგ შევთავაზებ მოსწავლეებს სქმის
შევსებას: ვიცი ვისწავლე , მინდა
ვიცოდე. შევიმუშავებ სამოქმედო
გეგმას.
მოსწავლეებს გავყოფ 4 ჯგუფად და 1 ეტაპზე მივცემ განსხვავებულ დავალებას საშიშს
ვირუსებზე.
1 ჯგუფის დავალება- მოიძიონ ინფორმაცია H1N1 ვირუსის შესახებ ინტერნეტის საშუალებით
2 ჯგუფის დავალება - მოიძიონ ინფორმაცია
შიდსის შესახებ სამედიცინო
ენციკლოპედიიდან
3
ჯგუფის დავალება - მოიძიონ ინფორმაცია ჰეპატიტის შესახებ ინტერნეტის საშუალებით
4 ჯგუფს
მივცემ დავალებას მივიდნენ პოლიკლინიკაში და მოიპოვონ
ინფორმაცია რამდენია სენაკში
სხვადასხვა ვირუსით დაავადებული ადამიანი
- ადამიანთა რესურსიდან
ამ აქტივობის მიზანია - მოსწავლეებმა შეისწავლონ
ვირუსული დაავადებები, მათი გავრცელების და პრევენციის გზები. თუ როგორ დავიცვათ თავი ადამიანის
ჯანმრთელობისთვის საშიშ ვირუსებისაგან
დავალებები
მოსწავლეებმა წარადგინონ პრეზენტაციის
სახით. პრეზენტაციის დროს მოსწავლეები გამოთქვმენ თავიანთ მოსაზრებებს,
წარმოადგენენ ვირუსების ამსახველ სქემებს. პრეზენტაციის შეფასება მოხდება
წინასწარ შედგენილი შეფასების რუბრიკების
მიხედვით.
შემდეგ 2 ეტაპზე ჯგუფებს ეძლევათ ახალი დავალება - ნაკლებად საშიშს ვირუსებზე:
1 ჯგუფიდ
დავალება- მოიძიონ ინფორმაცია გრიპის
შესახებ სამედიცინო ენციკლოპედიიდან
2 ჯგუფის დავალება -
მოიძიონ ინფორმაცია ჩუტყვავილას შესახებ ინტერნეტის საშუალებით
3 ჯგუფის დავალება-
მიიძიონ ინფორმაცია დაავადება წითელას შესახებ ინტრნეტის საშუალებით
4. ჯგუფის დავალება-.მოიძიონ ფილმი ვირუსულ
დაავადებებზე .ინფორმავია მოიძიონ
ინტერნეტიდან-youtubidan.
აქტივობის მიზანია- მოსწავლეებმა შეისწავლონ ნაკლებად საშიში ვირუსები,მათი
გავრცელების გზები და პრევენცია.
მოსწავლეები
დავალებას წარადგენენ პრეზენტაციის სახით და შეფასდებიან შეფასების რუბრიკების
საშუალებით.
შემდეგ იმართება
დისკუსია.
დავსვამ
განმამტკიცებელ სადისკუსიო კითხვებს
1.
ჩამოთვალეთ საშიში და
ნაკლებად საშიში ვირუსები
2.
რა მსაგავსება-
განსხვავებაა საშიშს და ნაკლებად საშიშს ვირუსებს შორის?. მოსწავლეებმა დავალება
უნდა წარადგინონ ვენის დიაგრამოს სახით
3.
რა გავლენას ახდენენ
მიკროორგანიზმები ადამიანის ცხოვრებაში?
4.
როგორ დავიცვათ თავი
ვირუსული დაავადებებისგან?
5.
როგორ ხდება ვირუსების მოდიფიცირება?
6.ფილმის განხილვა. მოსწავლეები
გამითქვამენ თავიანთ მოსაზრებებს, აანალიზებენ, აჯამებენ, გამოაქვთ დასკვნები.
მოსწავლეები დაველებას წარადგენენ პრეზენტაციის ,და ვენის დიაგრამის
სახით. შეფასდებიან დისკუსიის შეფასების რუბრიკით.
|
|||
დიფერენცირებული სწავლება
|
|||
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
|
სსსმ მოსწავლე არ
მყავს
|
||
არაქართულენოვანიმოსწავლეები(მოსწავლეები,
რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
არ მყავს
|
||
ნიჭიერი მოსწავლეები
|
|||
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
|||
აპარატურული
უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც
პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
კომპიუტერ(ებ)ი
|
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
მობილური ტელეფონი
|
|
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
პრინტერი
|
ინტერნეტკავშირი
|
|
პროექტორი
|
სკანერი
|
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
|
ლაზერული დისკი /ჩიპი
|
ტელევიზორი
|
სხვა ----------
|
|
პროგრამული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
ტექსტური რედაქტორი
|
ელ. ფოსტა
|
ვებედიტორი
|
|
ელ.ცხრილები
|
ვიდეო/აუდიო
რედაქტორი
|
ტესტირების პროგრამა
|
|
გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო პროგრამა
|
ბლოგი
|
|
საპრეზენტაციო პროგრამა
|
ელ. ენციკლოპედია
|
სხვა ----------
|
|
ვებბრაუზერი
|
ელ. კითხვარი
|
|
|
ბეჭდური მასალები
|
ბუნებისმ,ეტყველებაVII კლასი, სამედიცინო ენციკლოპედია
|
||
ინვენტარი/მასალები
|
|
||
ინტერნეტრესურსები
|
www.wikopedia. ge,www.Google.ge , www.youtube.com
|
||
სხვარესურსები
|
ადამიანთა რესურსი
|
||